2009. december 27., vasárnap

No one dies harder than John McClane

2007-ben, a negyedik Die Hard film előtt találkoztam először ezzel a klippel, ami véleményem szerint rendkívül precízen és tömören összefoglalja a saga lényegét. No one dies harder than John McClane. Pont.

Szóval nagy volt a pörgés a film előtt, mert csak úgy poénból elkezdtük nézni az első három részt, amiben Bruce Willisnek még volt haja, és szakadtunk a röhögéstől végig, és többször is végignéztük az összeset, mert minden alkalommal poén volt. John McClane az akcióhős fogalmának tökéletes megtestesítője és paródiája egyben. A Die Hard series nem lenne semmilyen, ha nem lehetne rajta röhögni. Már eleve ez a cím, hogy Die Hard, teljességgel komolyan vehetetlen.
Szóval akkoriban arra gondoltam, kéne csinálni egy totálisan ponyva képregényt John McClane (az etalon akcióhős) és Wolverine (az etalon anti-szuperhős) főszereplésével. A címe stílusosan az lett volna, hogy Who Dies Harder?, és semmiről nem szólt volna, csak arról, hogy a két figura véletlenül találkozik egymással az utcán, valami hülyeségen összekapnak, és elkezdik egymást irtani.
A központi kérdés: vajon ki győzne? Vajon John McClane van olyan tökös, hogy az adamantium csontozatú és pengeéles karmokkal megáldott Wolverine-t elkalapálja? A mű végkicsengése, azt hiszem, a következő mondatban lett volna összefoglalható: No one dies harder than John McClane.
Végül persze nem csináltam meg a képregényt. Egyrészt a negyedik film csalódás volt, nem is tartom az eposz részének (ettől függetlenül a fenti zeneszám kibővített verziójáért klikk ide), másrészt lusta voltam befejezni. Mert pár oldal azért elkészült, de ezeket nem tartom olyan jónak sem rajzilag, sem "történetileg", hogy bármilyen formában megosszam a nagyérdeművel. Még a betűbeirkálásig sem jutottam el vele.
Talán ez az egyetlen panel az egészben, ami kifejezetten jól sikerült, ez is csak azért, mert ilyen baromi stilizáltan kontrasztos. Itt Wolverine és McClane éppen szétbarmolják egy utcai zöldségárus standját.Nagyszerű, nem igaz? De igen.

1 megjegyzés:

Gergő írta...

Na, látod, én sokáig azt a részt szerettem legkevésbé, mert nagyon érződik rajta, hogy az egyik Halálos fegyver tervezett forgatókönyvét írták át hozzá. Elsősorban ezért van benne néger szereplő, és ezért van tele egyfolytában poénokkal. De ma már én is úgy gondolom, hogy az sikerült a legjobban... És hát persze Samuel L. Jackson-t nagyon bírom.